Övningar från brittiska arméns militärträning

Kan utföras i ett välutrustat utegym


2
2 poäng

I den brittiska armen är soldaterna, som till vardags kallas för squaddies, tränade av en Physical Training Instructor eller PTI förkortat. De är ibland kallade för klubbsvingare på grund av att de brukade använda indiska klubbor i den militära träningen.

PTI’s arbetar för att göra och behålla soldaterna redo för utplacering på platser som Irak, Afghanistan, Cypern och Afrika. Även om indiska klubbor inte längre är en del av militärens träning använder sig PTI’s av flera olika traditionella och förbättrade övningar för att hålla deras män och kvinnor redo för vad som helst.

Övningar för överkroppen

Att lyfta och bära på tung militärutrustning kräver starka armar, axlar, bröst och ryggmuskler. För att utveckla styrka i dessa muskler utför soldater många armhävningar, pull-ups och dips samt traditionell styrketräning såsom bänkpress och biceps curls.

När de inte är på gymmet håller sig soldaterna i form genom att lyfta ammunitionslådor, stenar, virke och andra passande tunga föremål.

Övningar för benen

Att marschera eller springa när man bär tung viktig utrustning kräver starka ben, speciellt om du förflyttar dig genom svår terräng. Starka ben gör inte endast så att utrustningen känns lättare, den extra styrkan och muskelmassan ger dig även den extra stabilitet som behövs i knän och höft.

Squats, utfall, step-ups och deadlifts är alla vanliga övningar som används inom den Brittiska armén för att bibehålla benstyrkan samt långa marscher där de bär gradvis ökande belastningar för att utveckla styrka i underkroppen.

Bålövningar

Bål är samlingsnamnet som beskriver musklerna i din mittsektion, rectus abdominis, obliques, tvärgående abdominis samt erector spinae. Dessa muskler styr och stöttar din ryggrad. Att hålla dessa muskler i god form kan göra det lättare och säkrare när man bär tunga saker, eftersom starka bålmuskler kan hjälpa till att motverka skador på ryggen.

Crunches, sit-ups, benlyft och plankan är alla enkla men effektiva övningar som används inom den Brittiska armén för att stärka bålmuskulaturen.

Konditionsövningar

Även om styrka är viktigt kräver de flesta militära aktiviteter och manövrar bra kardiovaskulär form, kondition i kort. Kondition handlar om hjärtats och lungornas effektivitet.

Marschera, löpa, åka längdskidor och klättra över hinder sätter stor press på ditt hjärta och dina lungor. Att utföra dessa övningar utmanar samt utvecklar din kondition, men soldaterna spelar dessutom någon form av sport regelbundet, såsom rugby eller fotboll, samt tränar regelbundna perioder av cirkelträning för att hålla sig i form.

Cirkelträning involverar en sekvens av sex eller fler övningar som främst använder sig av kroppsvikten. De utförs direkt efter varandra för att förbättra uthålligheten i musklerna samtidigt som din kondition.

Källor


Krisberedskap är viktigt - sprid ordet!

2
2 poäng
Prepper Admin

Hjälte

Är Admin på Norrut. Började intressera mig för krisberedskap 2013 när jag läste boken "Emergency: This Book Will Save Your Life" av Neil Strauss. Flitig fjällvandrare och terränglöpare. Har alldeles för mycket prylar.

0 kommentarer

Välj format
Artikel
Publicera en artikel
Video
Dela ett sevärt klipp från Youtube eller Vimeo
Bild
Dela en vanlig bild eller en GIF